واحد پشتیبانی و نگهداری شبکههای کامپیوتری شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ در جهت رفع نیاز سازمانها و شرکتها برای پشتیبانی از شبکه و زیرساختهایشان با تکیه بر دانش فنی کارشناسان متخصص و مجرب خود، خدماتی متفاوت و فراتر از انتظار به مشتریان در زمینه پشتیبانی و نگهداری نرمافزار شبکه ، زیرساخت شبکه و همینطور پشتیبانی از تجهیزات رایانهای ارائه مینماید. خدماتی که در ادامه به بخشی از آنها اشاره شده است، بر اساس استانداردهای بین المللی و در قالب قراردادهای پشتیبانیق در تیپهای متنوع ارائه میگردد.
ویژگی خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه شرکت یاقوت سرخ
- مشاورهی رایگان و تخصصی به مدیران شرکتها و سازمانها
- عقد قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه با سازمانها و شرکتها
- ارائهی قراردادهایی در تیپهای متنوع متناسب با کسب و کار شما
- ارائهی صورت وضعیت سختافزار و نرمافزار شبکه
- رفع مشکل و ایرادات شبکه در کمترین زمان ممکن
- بازدید دوره ای و بررسی شبکه جهت پیشگیری از وقوع مشکلات و ایرادات احتمالی
- ارائهی گزارشات دورهای از وضعیت شبکه به مدیران مربوط
- ارائه ی خدمات پشتیبانی حضوری و غیر حضوری
- ارائهی راهکارهای مدیریت استفاده از منابع فناوری اطلاعات (سختافزاری ، نرمافزاری و نیروی انسانی )
شیوه های پشتیبانی:
- پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به صورت حضوری و دوره ای منظم
- حضور دوره ای کارشناس شبکه یاقوت سرخ در روز و ساعت مشخص در محل کارفرما
- کنترل چک لیست های پشتیبانی شبکه موجود
- رفع مشکلات کاربران به صورت حضوری
- پشتیبانی شبکه های کامپیوتری از راه دور
- پاسخگویی به سوالات و مشکلات روزمره کاربران
- رفع مشکلات کاربران از طریق نرم افزارهای ریموت
- رفع مشکلات کاربران از طریق تماس تلفنی
پشتیبانی نرمافزار
- عیبیابی و رفع نقص سیستم عاملها و نرمافزارهای عمومی
- مدیریت سیستمهای کامپیوتری از لحاظ کیفیت و کارایی نرمافزاری
- نصب و پیکربندی سیستم عاملها و نرمافزارهای عمومی
- پیگیری پشتیبانی فنی نرمافزارهای اختصاصی
- مشاوره و پشتیبانی در زمینه تامین نرمافزارهای عمومی و مدیریت لایسنسهای نرمافزاری
- مشاوره و پشتیبانی در زمینه کاربری نرمافزارهای عمومی
- مشاوره در خصوص زیرساختهای نرمافزاری
- عیب یابی و رفع نقص تجهیزات و منابع سختافزاری ( پرینترها، اسکنرها و یوپیاسها)
- مدیریت سیستمهای کامپیوتری از لحاظ کیفیت و کارایی سختافزاری
- نصب و پیکربندی سختافزارهای جانبی
- مشاوره و پشتیبانی در زمینهی خرید و ارتقای منابع سختافزاری( سیستمهای کامپیوتری، پرینتر، اسکنر , یو پی اس و.... )
- نگهداری و عیبیابی تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری شبکه (Active , Passive )
- مدیریت ،کنترل و نظارت بر منابع شبکه شامل مانیتورینگ کیفیت و کارایی سرویسها ،ترافیک شبکه و سختافزارها
- بررسی شبکه موجود از لحاظ نوع ارتباط (کابلی یا بی سیم)، تعداد سرورها، تعداد کلاینتها، نوع سرورها، نوع تجهیزات در حال استفاده
- بررسی سرورها از لحاظ سخت افزاری، تست قطعات، PM کردن سرورها
- بررسی Raid بندی هاردهای سرور
- بررسی سرویس های نصب شده روی سرورها
- بررسی نحوه ارتباط سرورها و کلاینتها با اینترنت
- ثبت مشخصات سخت افزاری سرورها و کلاینتها
- تهیه نقشه از وضعیت موجود
- نصب و راه اندازی اکتیو دایرکتوری و یا بررسی اکتیودایرکتوری موجود ، رفع ایرادات مربوط به آن
- چینش صحیح فیزیکی سرورها
- چینش صحیح ویندوزهای مجازی کنار یکدیگر
- بررسی پالیسی های لازم در شبکه، رفع ایراد، درج پالیسی های لازم
- بررسی فایل سرور، محل قرارگیری آن در سرور، میزان و نحوه دسترسی کاربران
- نصب و راه اندازی سرویس های WSUS جهت دریافت آپدیت از مایکروسافت و انتشار آن روی ویندوزها
- نصب و راه اندازی سرویس WDS جهت نصب ویندوز روی کلاینتها به همراه کلیه نرم افزارها و تنظیمات
- نصب و راه اندازی نرم افزار جهت مدیریت USB, Flash, Mobile و …
- نصب و راه اندازی نرم افزار جهت مدیریت تهیه پشتیبان از کلیه قسمت های شبکه شامل فایل سرور، ایمیل سرور، دیتابیس ها
- نصب و راه اندازی آنتی ویروس تحت شبکه، انجام تنظیمات و درج پالیسی های مربوطه جهت آماده سازی Deploy کردن روی کلاینتها
- ۹۶/۱۲/۱۵