خرید سرور اچ پی

شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ

خرید سرور اچ پی

شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ

شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ
ارائه دهنده خدمات اچ پی ای
ارائه خدمات شبکه
خرید و فروش سرور اچ پی

پیوندها
  • ۰
  • ۰

خرید سرور HP

خرید سرور HP

در هنگام خرید سرور چه مواردی را باید مشخص کنیم .

در زمان خرید سرور ، میبایست مواردی را مشخص کرده باشیم . که در ادامه به این موضوعات میپردازیم .

۱- شاسی سرور .

برای هنگام خرید سرور اولین موضوعی که باید مشخص شده باشد ، شاسی سرور میباشد . برای انتخاب کردن شاسی سرور باید به مواردی توجه کنیم . برای مثال باید تصمیم گرفته باشیم که ایا سرورمان قرار است درون رک قرار گرفته باشد یا نه ، یا اینکه اگر قرار است درون رک قرار گرفته باشد حداکثر چند یونیت از فضای رک را میتوانیم به این سرور اختصاص دهیم .

یا مورد دیگری که باید در هنگام انتخاب شاسی به ان توجه کنیم این است که به چه تعداد پردازنده نیاز داریم ،  ایا ۱ پردازنده نیاز ما را برطرف میکند و یا تعداد دو یا ۴ پردازنده نیاز داریم .

همچنین در مورد تعداد اسلات مموری هایی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشیم هم همانند تعداد پردازنده ها باید توجه کنیم .

۲ - نوع و تعداد پردازنده .

بعد از این که شاسی سرور خود را انتخاب کردیم ، باید به انتخاب دیگر اجزا سرور خود بپردازیم . برای این کار بهتر است کاتالوگ سرور مربوطه را از سایت شرکت اچ پی اینترپرایز دانلود کرده و در آن به بخش های مربوطه مراجعه کرده و مدل اجزای مورد نیاز را انتخاب کنیم .

برای انتخاب پردازنده ، بعد از دانلود کردن کاتالوگ مربوطه به بخش prossecores  مراجعه کرده و متناسب با تعداد هسته های پردازشی مورد نیاز و یا سرعت پردازش مورد نیاز و همچنین با توجه به تعداد پردازنده ای که میتوانیم بر روی سرور خود قرار دهیم به انتخاب پردازنده میپردازیم .

۳ - نوع ، مقدار و تعداد مموری ها .

بعد از انتخاب پردازنده ، به بخش انتخاب مموری مراجعه کرده و نوع و مقدار و تعداد مموری های خود را انتخاب مکنیم . نکتته قابل توجه این است که باید سعی شود هر مقدار مموری که نیاز هست ، در بیشتری تعداد انتخاب شود ، تا با این که با زیاد شدن تعداد مموری ها پهنای باند انتقال اطلاعات افزایش پیدا کرده تا سرعت پردازش نیز بالا تر رود .

۴ - درایو های سرور .

مرحله ی بعدی انتخاب درایو میباشد . که این درایو ها میتوانند SSD  و یا HDD باشند . در هنگام انتخاب درایو ها باید به این موضوع توجه کرد که هاردهایی که میتوان بر روی سرور قرار داد ، از نوع LFF هستند و یا SFF .

LFF : Larg Form Factor

SFF : Small Form Factor

 

در هنگام انتخاب این درایو ها همچنین باید به این موضوع توجه کنیم که  تعداد هارد ها متناسب با ریدی باشند که میخواهیم بعدا بر روی سرور پیاده سازی کنیم . در مورد رید و انواع رید در پست های بعدی توزیح خواهیم داد .

۵ - انتخاب رید کنترلر .

در این مرحله میبایست متناسب ریدی که میخواهیم بر روی سرور پیاده سازی کنیم رید کنترلر مناسب انتخاب کنیم .

۶ - اپتیکال درایو .

در این مرحله در صورت نیاز میتوانیم درایو نوری برای سرور انتخاب کنیم .

۷ - پاور ساپلای .

در این مرحله میبایست بعد از محاسبات لازمه پاور ساپلای مورد نیاز برای سرور خود را انتخاب کنیم .

توجه شود که برای انتخاب پاور ساپلای در ابتدا باید محاسبات لازمه را انجام دهیم که چه تعداد و مقدار پاور برای سرورمان نیاز داریم . از طرف شرکت اچ پی ، نرم افزاری با نام  HP power Advisor  جهت محاسبه پاور مورد نیاز برای سرور ارائه شده است .


  • ۹۶/۱۲/۲۰
  • ysorkh ysorkh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی